måndag 13 juli 2009

Forskare med lågt IQ !

I en rapport från forskare så konstateras att lågt IQ inte leder till tidig död.

Tidigare forskningar har visat att låg intelligens ger ökad risk för förtida död.
Detta baseras på mönstringstester av 49 000 män födda 1949–1951.
Männen genomgick bland annat intelligenstest och fick även svara på frågor om sina rök- och alkoholvanor.
Räkna in mig där :-)

Men när forskarna sorterade bort andra kända riskfaktorer, som rökning och alkoholkonsumtion, försvann sambandet helt. I stället visade det sig att problemet helt byggde på att männen med lägre intelligens oftare levde ett ohälsosammare liv.
Räkna in mig där med :-)

Med min låga intelligens så kan jag bara konstatera att om man lägger pengar på en sån korkad forskning och efter 50 år kommit fram till sunt förnuft, visar ju bara vilken IQ forskarna dras med.

Kan vi få en mer meningsfull forskning..tack..

Fy fan vad dum jag är...


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar