tisdag 14 juli 2009

Hax ryter till !

Bland annat kan man läsa detta på hans blogg.

Politikerna vill att vi skall vara godtrogna idioter

Menar regeringen verkligen på fullt allvar att vi skall ignorera all information om det innehåll som Stockholmsprogrammets påse är tänkt att fyllas med?


Naturligtvis är regeringen irriterad. Vi medborgare lägger oss i och sätter käppar i hjulet.
Regeringen är förbannad för att folk lägger sig i.
Och den kan inte hantera vårt nya debattklimat, där media, bloggare och samhällsdebattörer ofta vet väldigt mycket, på ett tidigt stadium.
De förstår sig inte på sitt eget politiska hantverk i vår nya tid.

Bra rytet Henrik Alexandersson .

Hur ska vi få den vanlige Svensson ,den präktige moralpredikande blåögdepartiväljaren att fatta:
Nu är det nog.
Det är den svåraste nöten, och media har inte heller förstått.

Att politiker ljuger vet vi redan fast de vet inte om det själva.

Att läsa i DN
Beatrice Ask säger sig välkomna kritiken som framförs, men menar att de som kommer med kraftigast invändningar i frågan om övervakningssamhället troligtvis inte har läst programmet.
Stockholmsprogrammet är skrivet utifrån ett medborgarperspektiv

Så ett förverkligande av liggande förslag skull inte innebära ökad övervakning av individen?
Nej, jag har inte hört om någon minister som driver frågan om ökad kontroll av medborgarna.

Sista svaret säger allt..nej, jag har inte hört om någon...
Har du hört någon som lovat att inte jaga en hel ungdomsgeneration...

Bannade Fläskfia...





.

8 kommentarer:

  1. Jaha, och som du såg fick ju HAX som vanlig förnekelser från DN: http://www.dn.se/fordjupning/europa2009/ny-strid-om-integriteten-1.911563 i vilken man kan tolka och läsa som nästa generations Stasi, Gestapo, KGB osv.

    När någon "Slår ifrån sig" och "Dementerar" från regeringsnivån, så är det alldeles uppenbart till 100% SANT.

    Dags att plocka fram konservburkar, hagelbössa och se till att man inte har adress i folkbokföringsregistret - Allt som stinker stat, myndighet eller maktutövare skall obönhörligen knallas ned ;-) Det kallas visst revolution...

    SvaraRadera
  2. ja som du vet gillar jag annars civil olydnad..:)

    SvaraRadera
  3. Hm, jag pratar inte om mild civil olydnad, jag pratar om att verbal och fysisk våldtäkt på vår frihet och integritet av politiker skall mötas av hårt, blodigt våld från hagelbössan - Man skall använda det man begriper och en hagelbössa begriper jag baske mig.

    Det kommer dom också att göra när dom får springa som måltavlor på gatorna, när det till slut inte finns så många nötter kvar, så kanske dom inser att spridda hagelskurar här och var måste bemötas med respekt - Hellre säga ja och amen till folket än att ha en hög muttrar och skruvar i magen - Svårt att smälta så att säga :-)

    SvaraRadera
  4. Hagelskurar är ju vanligt nu sommartid :)..och det gillar dom inte heller för de vill ju ändra klimatet både med vädret och i samhället..de tror som vanligt att sverige kan förändra världen ...nej ut ur EU ...jag vill att Norge köper Sverige för jag vill inte vara svensk längre..

    SvaraRadera
  5. Hehe, strax utanför Nyköping så hängde det en banderoll på en gångbro över vägbanan där det stod: "Snälla Norge, intervenera Sverige!" - Kanske vore en paroll, men å andra sidan, Norge följer rätt mycket engelsk stil på CCTV övervakning, så jag är inte så säker på att jag vill ha det så.

    SvaraRadera
  6. Oj då...ja då skippar vi Norge med..ok då har vi inga alternativ kvar förutom hagelbössan då..:)

    SvaraRadera
  7. Jodå, repet, giljotin, garrotering, plastpåse, precis vad som helst, bara man utrotar ohyran så... ;-) Vet du, det fanns en vis man som en gång sade: "Skulle demokrati fungera, så skulle den vara förbjuden" - Jag tror nästan att det är sant, i alla fall i Sverige.

    SvaraRadera
  8. I alla fall gör ju svenska regeringen allt för att den *inte* ska fungera.

    SvaraRadera